Tak Mampu Bayar Bil Hospital, Suami Isteri Terpaksa Bawa Jenazah Anak Naik Motor.

Sepasang suami isteri yang bekerja sebagai petani membawa mayat bayi mereka menaiki motor menjadi perhatian natizen sejak semalam di laman media sosial.

beribu natizen kongsi kejadian tersebut dan menjadi bahan perbualan di beberapa grup media sosial.

Kejadian yang berlaku di bali indonesia, rata-rata natizen mengecam tindakan hospital Bali madara-nya yang telah mengabaikan tanggung jawab mereka.

Kisahnya bermula ketika pasangan suami isteri Wayan Sujana, 45, dan isterinya Wayan Sari, 40, tidak mampu menbayar bil pembedahan lubang kemaluan bayinya selama 45 hari dengan jumlah hampir 11 juta rupiah.(rm 3,5 ribu)

Wayan Sujana telah membaya sedikit dari jumlah yang ditetapkan, itupun duit yang di pinjamnya dari saudara maranya. Sebagai jaminan pihak hospital telah menahan kad pengenalan pasangan suami isteri tersebut.

Kerana tidak mempu membayar baki mereka terpaksa membawa mayat anak ketiga mereka yang meningal pada 02.07.2016 menaiki motor dari hospital hinga ke rumahnya yang memerlukan sekurang-kurangnya 3 jam perjalanan.

Bagai manapun berita yang tersebar di media sosial turut menjadi perhatian menteri kesihatan bali dr Ketut Suarjaya, mengingatkan pihak hospital tidak seharusnya menutup mata tentang masalah kewangan yang di alami oleh pasangan suami isteri terbut.

Memang mana-mana hospital tidak menyediakan ambulance atau kereta jenazah yang di gunakan secara percuma, akan tetapi dalam keadaan seperti ini pihak hospital sepatutnya lebih bertolak ansur, katanya.

Wayan sari ibu kanak-kanak rasa sangat sedih dengan kematian anak mereka melakukan pembedahan dia pun tidak menyangka bahawa kematian anaknya menjadi buah mulut orang ramai.

Ketika membawa mayatnya pulang, saya memeluknya dengan erat yang di balut dengan selendang sesekali saya menatap wajahnya ketika menaiki motor katanya pada pemberita 04.07.2016

Wayan sari Juga mengatakan bahawa dia sempat mimpi pelik sebelum anaknya meninggal, saya bertemu dengan seorang lelaki yang tidak dikenali membawa anak saya keluar dari hospital tersebut, katanya.

Ulasan

Catatan popular daripada blog ini

Kisah Benar, Isteri Aku Berlaku Curang Dengan Boss Aku.

Saya Terkejut Dijemput Menyertai Group WhatsApp Yang Menjijikkan Itu..

Kau Paksa Aku Hisap Kemaluan Anak Sendiri Depan Kau, Untuk layan Nafsu Binatang Kau, Suami Jenis Apa Kau Ini.