Akibat Gemar Cabut Bulu Hidung, Mulut Dan Hidung Lelaki Ini Membusuk.

Hanya kerana terlalu kerap mencabut bulu hidung, mahmudi 38 mengalami penyakit pelik dimana mulut dan hidungnya mula membusuk sejak tiga tahun lalu.

Menceritakan kejadian Muhdi ketika ditemui di rumahnya dikampung Talang Ubi, Pali Indonesia, penyakit bermula desebabkan beliau kerap mencabut bulu hidung dan mengngorek hidungnya menggunakan jari, kemudian Muhdi mengalami selsema yang mengeluarkan darah nanah dari dalam hidungnya.

Sampai akhirnya sedikit demi sedikit bahagian hidung dan bibirnya membusuk mengeluarkan bau yang tidak sedap.

“Dulu saya sering ngupil dan mencabut bulu hidung setiap hari, kadang menggunakan gunting. Tapi sudah tiga tahun ini, saya mengalami penyakit ini,” kata Mahmudi.

Mahmudi berkata dia sudah banyak kali menjalani perubatan cara kampung dan juga hospital namun belum sembuh juga.

Lelaki yang menpunyai dua orang anak ini hanya parsah dengan apa berlaku padanya, kini dia hanya bergantung kepada isterinya yang bekerja sebagai penjual ais.

“Saya sudah tiga tahun ini tidak boleh bekerja, sekarang hanya isteri yang berjualan ais dengan pendapatan tidak seberapa, sedangkan anak-anak masih sekolah dan berlukan duit.

Bagaimanapun baru-baru ini selepas kisah Mahmudi di siarkan dalam surat kabar negera itu, Dr Zamir dan Dr Hasbiallah Yusup berkunjung ke rumah Mahmudi.

“Melihat lukanya teruk disyaki penyakit yang di alami Mahmudi adalah penyakit kanser.

Kami harus membawa beliau ke hospital untuk membuat pemeriksaan lanjut, jika terbukti itu adalah kanser kami akan rujuk kepada hospital besar untuk memberikan bantuan “katanya.

Selain itu Kedua doktor berkenan juga mengharapkan ahli keluarga Mahmudi untuk membuat pemeriksaan.

Ulasan

Catatan popular daripada blog ini

Kisah Benar, Isteri Aku Berlaku Curang Dengan Boss Aku.

Saya Terkejut Dijemput Menyertai Group WhatsApp Yang Menjijikkan Itu..

Kau Paksa Aku Hisap Kemaluan Anak Sendiri Depan Kau, Untuk layan Nafsu Binatang Kau, Suami Jenis Apa Kau Ini.