"Saya Sangat Kecawa Dengan Pihak Polis" Tidak Mahu Ambil Tindakan Terhadap Pencuri Walau Pun Dah Ada Bukti.

Kenapa saya viral ? padahal isu  KASUT sahaja!! KASUT YANG HARGANYA TIDAK SAMPAI 1 RIBU PUN ..KASUT MURAH JE PUN !!! SETAKAT KASUT DIKAKI JE PUN . BOLEH BELI JE PUN .. ISU KECIK JE PUN.. MEROYAN ISU KASUT JE PUN .. PUN PUN PUN..

Pada tarikh 15 /10/2016 jam 4pm(petang) kasut saya telah dicuri ketika saya sedang solat di surau UUM kuala lumpur.saya telah melihat rakaman cctv alhamdullah pihak uum ( kak ana) dia sangat memberi kerjasama.. dia pun sangat geram dengan si pencuri kerana tidak pernah ada kes lagi seperti ini di uum tersebut..

Pada 1700 hours semasa saya sedang tekun melihat rakaman cctv hanya terdapat 3(tiga) orang yang disyaki.. tiba-tiba seorang yang disyaki itu lalu di lobi membawa 1(satu) bungkusan seperti kotak kasut..saya nak tanya kawan-kawan "ADAKAH ANDA AKAN MENSYAKI ORANG ITU??" saya pun terus kejar orang disyaki tersebut.. bercakap secara baik. Tapi tidak dibenarkan melihat bungkusan tersebut..( lagi la membuat saya syak)

Pada jam 2000hours saya telah meminta orang yang disyaki tersebut untuk turun ke bawah untuk berbincang.. rupanya dia telah bawa geng yang ramai , rakan-rakan kelas yang kesemuanya lelaki  dan memarahi saya kerana telah menuduh kawan kesayangan mereka mencuri.. RUPANYA ORANG YANG SAYA SYAKI ADALAH KAWAN SEKELAS DENGAN PENCURI...kawan-kawan.. bayangkan semuanya lelaki jumlah yang ramai." 

LELAKI!!" lawan 2(dua) orang perempuan. Saya dan kakak saya sahaja.. saya dimarah dan dihina kerana menuduh kawan kesayangan mereka. maruah saya seperti dipijak-pijak.. mereka memaksa saya untuk membuat laporan polis dan menyuruh saya untuk memohon maaf terhadap orang pertama yang saya syak.saya sudah memohon maaf , maaf saya ditolak malah ingin menyaman saya . saya dah cakap taknak kerana melibatkn polis akan jadi susah. isunya kasut sahaja , hal yang remeh .

Pada 16.10.16 jam 0830 saya minta lagi kak ana pihak uum untuk lihat cctv untuk kepuasan hati saya..semasa itu saya ternampak 1(satu) perempuan tidak bertudung curi kasut saya.saya terus ke kelasnya tetapi tetap dimarahi kawan kelasnya dan mencabar saya untuk buat laporan polis ,masih memaksa  untuk buat repot polis.saya terus buat laporan polis..

CCTV DAH JELAS NAMPAK SUSPEK CURI KASUT SAYA, BUTIR-BUTIR SUSPEK SEMUA ADA TETAPI SEHINGGA KINI TIADA TANGKAPAN. (si pencuri sangat gembira didalam group whatsapp kelasnya..dia kata dia tidak salah dan menuduh saya telah fitnah dia.)

 * boleh baca WhatsApp dia saya ada lampirkan..




BARU SAYA DAPAT MAKLUMAT BAHAWA KENALAN SUSPEK PEGAWAI POLIS. PATUTLAH TAK BOLEH TANGKAP DAN DAKWA.

Kesimpulannya pihak polis sangat memilih kasih, penjenayah dibela.. mentang-mentang saya hanyalah orang awam yang tidak mempunyai kabel apa-apa saya tidak mendapat pembelaan..

SAYA TAHU MESTI ADA ORANG AKAN KATA KASUT JE PUN..CIK2 PUAN2 TUAN2 BAYANGKAN SAYA TIDAK BERKASUT PERGI KE KERETA YANG TEMPAT PARKING  JAUH DAN ADA SEGELINTIR PELAJAR YANG KETAWA2 KECIL.. MALAM TU SAYA DIMARAH DAN DIHINA OLEH KAWAN2 KELASNYA.. DAH LA KELAS SEBULAN SEKALI SAJA. DUA HARI SAYA TIDAK MASUK KELAS KERANA TERGANGGU DENGAN MASALAH INI. 

SAYA BUKAN MAHU AIBKAN SAPA2..NASIHAT SAYA BELAJAR LA RAJIN2 SEHINGGA DAPAT PANGKAT YANG BESAR BARU NASIB KITA TERBELA..SAYA HANYA ANAK ORANG MISKIN. SAYA TAK CANTIK MACAM SI PENCURI ITU SEBAB TU TIADA SIAPA MAHU BELA SAYA. cc - Rika Tamoyo

Video Part 1 Depan Pintu Surau

Video Part 2 Waktu Turun Tangga 



Suspek Utama
Laporan Polis Yang Telah Dibuat Masih Tiada Tindakan

Ulasan

Catatan popular daripada blog ini

Kisah Benar, Isteri Aku Berlaku Curang Dengan Boss Aku.

Saya Terkejut Dijemput Menyertai Group WhatsApp Yang Menjijikkan Itu..

10 Gambar Dan Video: Percaya Atau Tidak, Harimau, Beruang Dan Singa Ini Berkawan Baik Sejak Kecil.