Dikecam Salah Ejaan, Zulin Aziz Naik Hantu Dengan Netizen

Pelakon Zulin Aziz berang apabila dikecam netizen hanya kerana terdapat kesalahan ejaan pada perkataan ‘akad’.

Pelakon Zulin Aziz berang apabila dikecam netizen hanya kerana terdapat kesalahan ejaan pada perkataan ‘akad’.

Perkara tersebut berlaku selepas Zulin menulis satu status di akaun Twitternya semalam yang berbunyi:

“Nanti lepas aku angkat nikah, aku nak merajuk ngan laki aku! Nak cakap macam ni: Apesal lambat sangat? Berapa tahun I hidup single,” tulisnya.

Status lucu tersebut kemudiannya menjadi hangat apabila ada diantara netizen mula bersikap negatif dan seakan-akan sengaja mencari fasal dengan memberikan komen berbaur provokasi.

Zulin yang tidak tahan dengan sikap netizen itu kemudiannya telah memuatnaik status terbaru di akaun Instagram(IG)nya kira-kira sejam lalu.

Menerusi status tersebut, Zulin meluahkan rasa kecewa dengan sikap netizen yang sering mencari kesilapan tanpa memikirkan tentang perasaan orang lain.

Tambah Zulin lagi dia juga tidak menyangka hanya kerana kesalahan kecil tersebut, ramai yang telah menegurnya dengan menggunakan kata-kata kesat dan melabelkannya sebagai artis kurang cerdik.

“Aku sebut ANGKAT walaupun hakikatnya AKAD dan aku tulis ikut ejaan apa aku cakap. Apa isunya?.

“Kau ingat aku tak pergi sekolah ke tak tahu akad tu ape? Suka hati nak kata aku bodoh. Tag aku bertubi-tubi kata aku bodoh. Aku bergurau, dah kenapa jadikan isu tu serius?

“Aku tak faham orang kita ni, kalau salah laju aja nak menghentam, aku tak marah pada mulanya, tapi sampai cakap aku perempuan gemuk, hodoh dah la bodoh mak bapak tak hantar sekolah, itu dah melampau.

“Aku masih boleh bergurau berkenaan isu ni, aku biar je tapi ni sampai tak reti nak respek orang,” tulisnya.

Dalam pada itu, Zulin juga memberitahu disebabkan perkara itu juga dia bakal memadamkan akaun twitternya dalam waktu terdekat.

Tindakan Zulin itu mendapat pelbagai reaksi pengikut laman sosialnya dan rata-rata meminta supaya pelakon itu bersabar dan menganggap komen-komen negatif yang diberikan itu lumrah kehidupan sebagai seorang artis.

@atkmsr : @iamzulinaziz butthurt mende? Jadi retis biasalah kena nganjing

@nuruliszatiz: @iamzulinaziz alaaa takyah la, buat ap menangkan orang yang kepoh macam tu.. ramai lagi perlukan u dalam twitter ni.. jgn hampakan yg lain please.

@nudramusta: Bagus la @zulinaziz sound.. kalau dibiar bertengkek2 kurang cerdik diaorang tu..Mungkin jgk diorg ni dr genetik yg kurang iq.

@hailkalicious: @iamzulinaziz orang paling kuat dalam dunia adalah orang yg boleh kawal kemarahan dia. So chill lah k - Astro Gempak

COMMENTS

loading...
loading...
Nama

Artis,398,Artis Dalam Negara,22,Artis Luar Negara,18,Berita Menarik,965,Berita Semasa,1338,Islam,104,Kantoi Luar Negara,17,Kes Kantoi,435,Kes Rogol,354,Kesihatan,81,Kisah Nabi,1,Luar Negara,1190,Movie,4,Movie Trailer,4,Politik,202,Politik Dalam Negara,6,Politik Luar Negara,4,Puasa,5,Rogol Luar Negara,13,Rumah Tangga,350,Sukan,132,Sukan Luar Negara,11,Video,544,Video Kantoi,9,Video Luar Negara,36,
ltr
item
Wartawan Jalanan: Dikecam Salah Ejaan, Zulin Aziz Naik Hantu Dengan Netizen
Dikecam Salah Ejaan, Zulin Aziz Naik Hantu Dengan Netizen
Pelakon Zulin Aziz berang apabila dikecam netizen hanya kerana terdapat kesalahan ejaan pada perkataan ‘akad’.
https://1.bp.blogspot.com/-k_zu8C-wIL8/WFljAc9pzCI/AAAAAAAAWf4/w5UoODkjnIIqBkjxb8wNljPh5h2pxNJzgCLcB/s320/1.jpg
https://1.bp.blogspot.com/-k_zu8C-wIL8/WFljAc9pzCI/AAAAAAAAWf4/w5UoODkjnIIqBkjxb8wNljPh5h2pxNJzgCLcB/s72-c/1.jpg
Wartawan Jalanan
http://wartawan-jalanan.blogspot.my/2016/12/dikecam-salah-ejaan-zulin-aziz-naik.html
http://wartawan-jalanan.blogspot.my/
http://wartawan-jalanan.blogspot.com/
http://wartawan-jalanan.blogspot.com/2016/12/dikecam-salah-ejaan-zulin-aziz-naik.html
true
2498543089934562241
UTF-8
Loaded All Posts Not found any posts VIEW ALL Readmore Reply Cancel reply Delete By Home PAGES POSTS View All RECOMMENDED FOR YOU LABEL ARCHIVE SEARCH ALL POSTS Not found any post match with your request Back Home Sunday Monday Tuesday Wednesday Thursday Friday Saturday Sun Mon Tue Wed Thu Fri Sat January February March April May June July August September October November December Jan Feb Mar Apr May Jun Jul Aug Sep Oct Nov Dec just now 1 minute ago $$1$$ minutes ago 1 hour ago $$1$$ hours ago Yesterday $$1$$ days ago $$1$$ weeks ago more than 5 weeks ago Followers Follow THIS CONTENT IS PREMIUM Please share to unlock Copy All Code Select All Code All codes were copied to your clipboard Can not copy the codes / texts, please press [CTRL]+[C] (or CMD+C with Mac) to copy